Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
TVN zgodził się promować mleko
31.10.2008
Dnia 30 września odbyło się spotkanie dyrektora programowego TVN, Edwarda Miszczyka z przedstawicielami organizacji mleczarskich. Powodem tego spotkania było wyemitowanie przez program TVN Uwaga materiału "Czy wiesz, co jesz? Cała prawda o nabiale!".
Stanowisko Polskiej Izby Mleka po emisji programu UWAGA było natychmiastowe i jednoznaczne: "Stwierdzenia, jakie padły w tym materiale są nieprawdziwe i godzą w dobre imię całej branży mleczarskiej czyniąc, w odbiorze opinii publicznej, każdego producenta jako potencjalnego oszusta, zaś produkty mleczne dostępne na polskim rynku - jako produkty niezdrowe i szkodliwe dla ludzkiego organizmu"

Mimo wielu kontrowersji towarzyszącymi temu programowi spotkanie przebiegało w sympatycznej atmosferze. Podjęto parę postanowień w celu rzetelnego informowania konsumentów o roli mleka w diecie i zdrowiu człowieka. Propozycję, które się pojawiły to np. pojawienie się w jednym z serwisów śniadaniowych niezależnego, wskazanego przez organizację mleczarskie, eksperta. TVN zapowiedział swój udział w imprezach związanych z promocją mleka i produktów mleczarskich. Wzrost spożycia produktów mleczarskich może nastąpić wraz z pojawieniem się ich w popularnych serialach telewizyjnych. Reklama taka jest oczywiście odpłatna, ale opłacalna z  marketingowego punktu widzenia.
 
Dyskusja, która się się wywiązała wskazała na różnice poglądów mówiących o roli mleka w diecie oraz o możliwości wybory żywieniowego. TVN wskazał na potrzebę nagłaśniania negatywnych praktyk stosowanych w przetwórstwie spożywczym.

Bartłomiej Borkowski
KOMENTARZE
Newsletter