Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Napój organiczny hitem na niemieckim rynku
13.05.2008
Napój bezalkoholowy Bionada stał się w Niemczech hitem. W rankingach sprzedaży ustępuje miejsca jedynie Coca-Coli.


Napój ten został stworzony w latach 90-tych przez niemieckiego przedsiębiorcę Dietera Leopolda. Przeznaczał on wszystkie swoje pieniądze na opracowanie receptury pozwalającej na produkcję zdrowego napoju dla dzieci. Przygotowanie takiej receptury trwało 10 lat, a efektem jest właśnie Bionada. Zawiera ona mniej cukru, a co za tym idzie, też mniej kalorii niż tradycyjne lemoniady. Zawdzięcza to specjalnym bakteriom, które przekształcają cukier w kwas glukonowy, który sprawia, że cukier wydaje się słodszy.

Pierwszy raz napój trafił na sklepowe półki już w połowie lat 90-tych. Jednak dopiero w 2000 roku Wolfgang Blum, nowo zatrudniony specjalista od wizerunku, przekształcił Bionadę w modny napój dla dorosłych. Zaczęto produkować go w czterech smakach: czarny bez, liczi, imbirowa pomarańcza i zioła. Sukces marki tylko po części wynika z organicznego sposobu produkcji. Chodzi przede wszystkim o podkreślenie zdrowego stylu życia.

Niedawno firma ogłosiła wejście na rynek zagraniczny. Teraz Bionadę będzie można kupić też w Austrii, Szwajcarii, Skandynawii oraz Irlandii. Pojawiły się też informacje, że za rok – dwa napój pojawi się również w Polsce.

Źródło: Dziennik
KOMENTARZE
Newsletter