Komórki macierzyste skalpu a łysienie
18.01.2011

Niezdolność komórek macierzystych skalpu do przekształcenia się w komórki , której mają zdolność  wytworzenia mieszków włosowych zostało przez amerykańskich naukowców z University of Pennsylvania zidentyfikowane jako czynnik w etiologii łysienia mężczyzn .

Poprzednia teoria dotycząca łysienie sugerowała , że utarta włosów jest efektem  zmniejszenia ilości komórek macierzystych skalpu mających zdolność wytwarzania mieszków włosowych.

W świetlne najnowszych badań przeprowadzonych pod nadzorem Dr nauk medycznych , George’s Cotsarelis’s  okazuje się, że osoby dotknięte problemem łysienia oraz osoby z normalna ilością włosów mają taką samą liczbę komórek macierzystych skalpu. Naukowcy sądzą , że powodem utraty owłosienia na głowie nie jest  niewystarczająca ilość komórek macierzystych skalpu, lecz trudności z pobudzeniem tych komórek to wytworzenia mieszka włosowego.

Okrycie to otwiera nowe możliwość w leczeniu łysienia- jeśli naukowcom uda się pobudzić komórki macierzyste do konwersji w komórki komórki progenitorowe ( odpowiedzialne za porost włosów) zostanie wówczas opracowane niezwykle skuteczna metoda leczenia łysienia.

Źródło: www.modernmedicine.com