DuPont Danisco nawiązuje ścisłą współpracę z naukowcami
08.08.2008
Firma DuPont Danisco Cellulosic Ethanol nawiązała współpracę z Uniwersytetem Tennessee. Celem współpracy jest opracowanie oraz budowa pilotażowego zakładu produkującego etanol z celulozy.

Pierwsze prace zaplanowane są na czwarty kwartał bieżącego roku. Będą one miały na celu połączenie ze sobą technologii produkcji etanolu z celulozy, opracowanej przez Danisco, oraz doświadczeń naukowców w dziedzinie produkcji etanolu z prosa rózgowego (Panicum virgatum).

Aparatura nowego zakładu umożliwi również korzystanie z kukurydzy oraz innych surowców roślinnych. Zakład umożliwi badania na skalę większą niż laboratoryjna oraz szybsze dopasowanie poszczególnych elementów procesu. Moc produkcyjna zakładu będzie wynosiła 250 tysięcy galonów rocznie (1 galon dla cieczy to około 3,8 litra). Zakończenie inwestycji oraz rozpoczęcie produkcji planowane jest na grudzień przyszłego roku.

Uniwersytet Tennessee współpracował poprzednio z firmą Mascoma Corp, jednak porozumienie to zostało zerwane. Kelly Tiller, odpowiedzialna za kontakty zewnętrzne na Uniwersytecie, stwierdziła, że pomimo trwających rok negocjacji osiągnięcie porozumienia między Uniwersytetem a Mascoma Corp nie było możliwe na skutek różnic biznesowych.

źródło: Biofuels International