Brytyjczycy zmienią swoje podejście do GMO?
20.06.2008
Brytyjski minister środowiska, Phil Woolas, oświadczył, że opór Wielkiej Brytanii wobec uprawy roślin genetycznie zmodyfikowanych może zostać poważnie przemyślany wobec rosnących cen żywności na świecie oraz miejscowego niedoboru żywności.

Według niego, Wielka Brytania jako naród musi postawić sobie pytanie, czy genetycznie modyfikowana żywność może być odpowiedzią na obecny kryzys, na skutek którego w znaczący sposób ucierpiało wiele rozwijających się państw. Minister stwierdził również, że narodowa debata na temat GMO jest tylko kwestią czasu, a "wiele osób zaniepokojonych ubóstwem krajów rozwijających się oraz ochroną środowiska zmaga się z tą kwestią". Brytyjski rząd zadecydował, że wobec braku naukowych dowodów o szkodliwości GMO, nie ma generalnego zakazu uprawy modyfikowanych roślin. Pomimo to, w 2004 roku zapadła decyzja, że zezwolenie na komercyjną uprawę GMO będzie rozpatrywane w skali indywidualnej, jeśli dane uprawy byłyby bezpieczne dla ludzi i środowiska. Obecnie w Wielkiej Brytanii nie ma ani jednego gospodarstwa uprawiającego rośliny GMO, nie licząc jednej eksperymentalnej uprawy genetycznie modyfikowanych ziemniaków.

źródło: gmo-compass.org