Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
British Airways przetestuje alternatywne paliwa
16.07.2008
Firmy Rolls Royce i British Airways ogłosiły rozpoczęcie naukowego programu, którego celem jest zbadanie możliwości zastosowanie paliw alternatywnych w  lotnictwie.
W wyniku programu mają zostać zidentyfikowane alternatywy dla obecnie stosowanego paliwa lotniczego, które pozwoliłyby również ograniczyć emisję dwutlenku węgla.

Każda z firm paliwowych, która wyrazi chęć uczestnictwa w programie, zostanie poproszona o dostarczenie nawet 60 tysięcy litrów paliwa, które w pierwszej kolejności zostanie poddane szczegółowym badaniom laboratoryjnym. Testy z wykorzystaniem silnika odrzutowego Rolls-Royce RB211, pochodzącego z samolotu Boeing 747, rozpoczną się na początku przyszłego roku w kompleksie badawczym w Derby (Wielka Brytania). W czasie testów silnik będzie zasilany alternatywnymi paliwami, a parametry jego pracy zostaną odniesione do konwencjonalnego paliwa lotniczego. Praca silnika będzie odzwierciedlała jego cykl pracy w czasie lotu. Wyniki badań zostaną opublikowane prawdopodobnie w końcu marca 2009.

Alternatywne paliwa będą musiały nie tylko pozytywnie wypaść w testach, ale również oferować obniżenie emisji dwutlenku węgla. Ponadto, ich produkcja nie może odbywać się z niekorzyścią dla sektora spożywczego, ziemi oraz wody.

Paliwo lotnicze (kerozyna), zwane jest również naftą lotniczą. Jest to paliwo o ciężkości pośredniej między benzyną a olejem napędowym. Charakteryzuje się niskimi liczbami oktanową oraz cetanową, wobec czego nie nadaje się do zasilania silników o zapłonie iskrowym lub samoczynnym. Głównie z przyczyn ekonomicznych (niski koszt produkcji) kerozyna znalazła zastosowanie w lotnictwie - silnikach turboodrzutowych oraz turbowałowych.

źródło: biofuelreview.com, pl.wikipedia.org
KOMENTARZE
Newsletter