Akcja "Zakaz dla kukurydzy Bt MON810"
03.04.2008
ICPPC i Koalicja Polska wolna od GMO rozpoczynają akcję „Zakaz dla kukurydzy Bt MON810".
Celem akcji ma być doprowadzenie do zakazu uprawy kukurydzy MON810 na terenie całej Polski oraz nakładanie wysokich kar na osoby, które wysiały lub wysieją na polskie pola niezgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.

W 2007 roku mimo obowiązującej ustawy o nasiennictwie w takiej formie w jakiej obowiązuje teraz, wysiano (wiadomo o 320 ha) kukurydzę genetycznie zmodyfikowaną MON 810. W tym roku również koncerny agrochemiczne proponują w swoich katalogach nasiona tej rośliny.

Koalicja domaga się od Ministra Środowiska podjęcia zdecydowanych kroków w porozumieniu z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie natychmiastowego wprowadzenia zakazu uprawy roślin transgenicznych, w tym kukurydzy MON810 na terytorium Polski oraz wprowadzenia wysokich kar dla osób prawnych i fizycznych, które wysiały/wysieją na polskie pola rośliny transgeniczne niezgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.

Pierwszym etapem akcji ma być wysyłanie listów lub maili popierających natychmiastowy zakaz upraw roślin transgenicznych.

Źródło: ppr.pl