Eli Lilly tworzy internetowe narzędzie dla poszukiwania nowych leków
17.06.2009
Elli Lilly and Co. otworzyło nowy portal internetowy, który ma być pomocny do znajdowania, oceny i potencjalnego licencjonowania leków eksperymentalnych opracowanych przez naukowców uniwersyteckich i działy R&D w firmach.
Przedstawiciele firmy z portalem wiążą ogromne nadzieje. Nazywana Lilly Phernotypic Drug Discovery Initiative (lub akronim PD2) ma stanowić nieocenione źródło pomysłów, zwłaszcza w czasach, w których najlepsze i najlepiej sprzedające się leki firmy tracą ochronę patentową.

Naukowcom, którzy zdecydują się na umieszczenie lków w bazie, firma oferuje możliwość analizy chemicznej leku pod względem jego potencjalnego zastosowania w jednym z czterech obszarów terapeutycznych: choroba Alzheimera, nowotwory, cukrzyca i osteoporoza.

Jeśli Eli Lilly będzie zainteresowana nowym lekiem, poprosi badaczy o dostarczenie próbki leku i przeprowadzi pełne badania biologiczne, z tym, że odkrywcom substancji pozostawione zostaną pełne prawa do leku. Jednak po przeprowadzeniu badań, Lilly będzie miała pierwszeństwo w negocjowaniu licencji przyszłego produktu.

screen strony internetowej Eli Lilly