Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
KILKA PYTAŃ DO…. Piotra Sucharskiego, Prezesa Zarządu Grupy NEUCA
04.05.2015 , Tagi: Grupa NEUCA, farmacja, apteka
Grupa NEUCA to lider wśród dostawców produktów do aptek. Oprócz sprzedaży hurtowej, poprzez spółkę Synoptis Pharma zarządza swoimi markami produktów medycznych. W skład Grupy NEUCA wchodzi również: Agencja Reklamowa NEKK, spółka ILC (usługi informatyczne w ochronie zdrowia) oraz NEUCA Med (rozwój biznesu w segmencie podstawowej opieki zdrowotnej). O działalności spółki oraz planach na przyszłość opowiedział Piotr Sucharski, Prezes Zarządu Grupy NEUCA
  •  Grupa NEUCA wyróżnia się 25-letnią tradycją działalności na rynku zdrowia. Z jakimi poświęceniami wiąże się osiągnięcie pozycji lidera hurtowej dystrybucji farmaceutyków w Polsce?

Najlepszym określeniem naszej pracy nad pozycją lidera rynku jest nie tyle poświęcenie, co koncentracja na realizacji naszej strategii i konsekwencja w jej wdrażaniu. To dzięki niej udało nam się zbudować pozycję Grupy. Od samego początku działalności byliśmy i będziemy wierni naszej filozofii nieposiadania aptek. W ramach realizacji naszej misji chcemy zapewnić lepszą przyszłość wszystkim niezależnym aptekom w Polsce. Dzięki takiej strategii staliśmy się nie tylko liderem rynkowym, ale również liderem jakości serwisu, co potwierdzają niezależne pracownie badawcze. Praca nad jakością naszych usług pozwala nam również na organiczny wzrost naszej pozycji rynkowej.

  • Jakie umiejętności oraz cechy powinien posiadać przedsiębiorca aby osiągnąć sukces na polskim rynku farmaceutycznym?

Właściciel apteki realizuje nie tylko misję, jaką jest dostarczenie pacjentom leków, ale także prowadzi biznes. Nie wszyscy aptekarze patrzą na swoje apteki jak na przedsiębiorstwa, których zadaniem jest przynoszenie zysków. W poprawie wyników apteki na pewno pomaga umiejętne zarządzanie asortymentem, odpowiednie motywowanie pracowników oraz otwartość na nowe rozwiązania. NEUCA stara się pomagać niezależnym farmaceutom w zarządzaniu apteką poprzez uczestnictwo w naszych programach aptecznych ZYSK+ oraz Partner+.

  • W grudniu 2014r Grupa NEUCA uruchomiła własną linię do pakowania i przepakowywania leków oraz parafarmaceutyków. Jakie korzyści dla Spółki przynosi ta inwestycja?

Dzięki inwestycji możemy uelastycznić model dostaw, dostarczać produkt na czas i w ilości oczekiwanej przez naszego klienta. Dbamy również bezpośrednio o jakość naszych produktów poprzez nadzór nad produkcją oraz przejęcie odpowiedzialności za dopuszczenie preparatów leczniczych do obrotu. Zakład umożliwia także import nowoczesnych produktów spoza Unii Europejskiej. Inwestycja wzmacnia kompetencje Synoptis Pharma w zakresie produkcji, co w efekcie powoli zwiększyć zaufanie farmaceutów do produktów własnych Grupy. Przedsięwzięcie ma także istotne znaczenie dla podwyższenia rentowności segmentu marek własnych, który systematycznie zwiększa swój udział w zysku netto Grupy.

  • Grupa NEUCA oprócz podstawowej działalności w branży dystrybucji farmaceutyków wspiera rozwój sektora ochrony zdrowia. Jaką działalność rozwija Spółka w tym kierunku?

NEUCA zgodnie ze swoją strategią stale poszukuje nowych obszarów biznesowych na rynku ochrony zdrowia, które mogą być synergiczne względem podstawowej działalności i będą dostarczać dodatkowe źródła wzrostu wartości Grupy. Od kilku lat z sukcesem rozwijamy segment produktów własnych (Marek Farmaceuty), a także usługi informatyczne dla aptek i działalność marketingową zorientowaną na podmioty obecne na rynku ochrony zdrowia. W ubiegłym roku przejmując pierwsze przychodnie lekarskie, rozpoczęliśmy inwestycje w podstawową opiekę medyczną. W tym roku z kolei zainwestowaliśmy w telemedycynę oraz badania kliniczne. Na pewno liczba obszarów biznesowych w które zaangażuje się NEUCA w najbliższych latach będzie się jeszcze zwiększać.

  • W tym roku Grupa NEUCA zainwestowała w firmę z sektora telemedycyny. Czy polski rynek jest sprzyjający do rozwoju  e-medycyny?

Obecnie obserwujemy jedynie początki rozwoju e-medycyny w Polsce. Na zachodnich rynkach usługi telemedyczne cieszą się dużą popularnością i stale się rozwijają. Potencjał polskiego rynku telemedycyny wynika jednak nie tylko z wczesnego etapu jego rozwoju. W Polsce istnieje spory deficyt lekarzy w poszczególnych kategoriach terapeutycznych. Na przykład na 3 mln Polaków chorujących na cukrzycę, przypada 700 diabetologów. Z kolei dynamicznie rosnąca liczba użytkowników smartfonów sprawia, że część usług diagnostycznych może być realizowana zdalnie. 

 

Piotr Sucharski - Prezes Zarządu  NEUCA S. A., największego hurtowego dystrybutora farmaceutyków w Polsce (30% udziałów na koniec czerwca 2014 r.). Z sukcesem kieruje Spółką od pięciu lat i umacnia ją na pozycji lidera rynkowego. Odpowiada również za rozwój biznesu firmy w innych obszarach takich jak: zarządzanie markami własnymi, usługi informatyczne i marketingowe na rynku zdrowotnym, przychodnie lekarskie oraz działalność wydawnictw Grupy NEUCA („Świat Zdrowia”, „Moje Zdrowie”, „Magazyn Aptekarski”). Wcześniej związany ze Spółką jako Członek Zarządu ds. finansowych (od 2005 r.) i dyrektor finansowy (od 2001 r.) Przed rozpoczęciem kariery w NEUCA pełnił funkcję dyrektora finansowego w polskich firmach jak P.L.C. Leasco S.A., Press Glass sp. z o.o., Mostostal Kraków S.A. Karierę zawodowa rozpoczął w pionie finansowym Huty Sendzimira. Ukończył studia w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. 

KOMENTARZE
Newsletter