Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Adamed wkracza na rynek hiszpański
18.08.2009
Adamed otworzył nową filię w Hiszpanii. Polski producent farmaceutyków zamierza na początku eksportować na Półwysep Iberyjski co najmniej dwa preparaty, których rynek szacowany jest na ponad 100 mln euro.
Hiszpania jest czwartym co do wielkości rynkiem farmaceutycznym w Europie. Wartość sprzedawanych rocznie samych tylko leków generycznych szacuje się na ok. 5 mld euro.

- Wejście Adamedu na rynek hiszpański to inwestycja w przyszłość - mówi Paweł Dąbrowski, dyrektor ds. filii zagranicznych Adamedu. - Polska jest postrzegana przez Hiszpanów jako dobry partner biznesowy. Obecnie zatrudniamy w Hiszpanii 30 osób, w tym 21 konsultantów medycznych. Sieć naszych konsultantów pokrywa 95% Hiszpanii i Wyspy Kanaryjskie.

Pierwszym produktem firmy, który zostanie zaoferowany na tamtejszym rynku, jest ACOMICIL - preparat zawierający jako substancję czynną topiramat. Jest to lek przeciwdrgawkowy stosowany przede wszystkim w leczeniu padaczki. Znajduje zastosowanie zarówno w psychiatrii jak i neurologii. Wartość rynku w Hiszpanii na topiramat szacowna jest na ponad 40 mln euro. Prawie 61 mln euro wart jest kolejny rynek leków, który zamierza podbić Adamed na Półwyspie Iberyjskim. Na półki hiszpańskich aptek trafi bowiem QUDIX (kwetiapina) - lek stosowany w ostrych i przewlekłych schorzeniach psychicznych.

- W przyszłości chcielibyśmy na rynku hiszpańskim zbudować bliźniaczą firmę, z istotnym portfolio produktów i rozwiniętą działalnością R&D – dodaje Paweł Dąbrowski. - Nasze plany wskazują na to, że Laboratorios Adamed może w ciągu jednego roku, dwóch lat stać się bardzo ważnym elementem firmy.

Polski producent farmaceutyków ma w planach wprowadzanie na rynek hiszpański także kolejnych produktów z grupy terapeutycznej dotyczącej leczenia ośrodkowego układu nerwowego. Zagraniczna ekspansja wiązać się będzie tym samym z koniecznością zwiększenia mocy produkcyjnych w polskich zakładach firmy.

Plany są bowiem ambitne. W 2008 r. sprzedaż eksportowa Adamedu wyniosła 7,2 mln euro i wzrosła o 52,7% w stosunku do roku 2007. Planowany przychód ze sprzedaży zagranicą w 2009 r. to ok. 13 mln euro, a za pięć lat do kasy firmy z tego tytułu ma wpływać ponad 30 mln euro. W osiągnięciu celu ma pomóc dalsza ekspansja na nowe rynki. Obecnie produkty firmy dostępne są w 15 krajach: Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, Portugalia, Finlandia, Litwa, Estonia, Turcja, Ukraina, Grecja, Bośnia i Hercegowina, Albania, Kuwejt.
KOMENTARZE
Newsletter