System do analizy materiału genetycznego
15.06.2005
Firma K.Kucharczyk Techniki Elektroforetyczne. Sp. z o.o. rozwija system do analizy zróżnicowania materiału genetycznego pod nazwą DNA Pointer System.

Firma uczestniczy w projekcie Akceleratora Technologii, w lutym 2005 pozyskała PLN 0,5 mln w formie inwestycji kapitałowej od prywatnego inwestora (tzw. Angel Investor). Pozyskane środki finansowe zostaną w całości przeznaczone na badania nad DNA Pointer System. Dr Krzysztof Kucharczyk, Prezes Kucharczyk TE: „Inwestycja ta umożliwi nam znaczne przyspieszenie modernizacji oraz wprowadzenia na rynek EU naszego wiodącego produktu, jakim jest DNA Pointer System. Urządzenie to zostało opracowane w naszej firmie i jest przedmiotem wniosków patentowych w USA, EU i Japonii. Na jego bazie przygotowaliśmy szereg unikalnych metod genotypowania i analizy oddziaływań np. pomiędzy białkami i kwasami nukleinowymi. Tego rodzaju analizy znajdują obecnie bardzo szerokie zastosowanie w badaniach podstawowych z zakresu nauk przyrodniczych a także przy opracowywaniu nowych metod/narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych. Wierzymy, że w niedalekiej przyszłości urządzenie to i metody opracowane na jego bazie znajdą zastosowanie między innymi w medycynie do indywidualnego dobierania terapii dla każdego pacjenta na podstawie jego profilu genetycznego”. Kucharczyk Techniki Elektroferyczne Sp. z o.o. od ponad 10 lat opracowuje, produkuje i sprzedaje sprzęt i odczynniki do analizy kwasów nukleinowych i białek. Główni odbiorcy jej produktów to sektor naukowo- badawczy oraz diagnostyczny. W roku 2003 spółka rozpoczęła eksport swoich produktów do EU i innych krajów. Dotychczas, spółka sprzedała ponad 30 sztuk DNA Pointer system I. W roku 2004 spółka otrzymała granat badawczy z Ministerstwa Nauki i Informatyzacji za pośrednictwem Naczelnej Organizacji Technicznej, który umożliwił podjęcie współpracy z Instytutem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego i opracowania nowej wersji DNA Pointer System II, której wprowadzenie na rynek EU w bieżącym roku będzie możliwe m.in. dzięki pozyskanemu inwestorowi.