Serwis AlphaGalileo dostępny dla polskich instytucji naukowych
16.07.2008
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zawarło z Fundacją AlphaGalileo umowę dotyczącą rocznej subskrypcji, która umożliwi wszystkim instytucjom naukowym w Polsce prowadzącym działalność badawczą, bezpłatny dostęp do serwisu internetowego AlphaGalileo.

Fundacja AlphaGalileo prowadzi niezależny europejski serwis internetowy, gromadzący informacje o badaniach i osiągnięciach naukowych, z którego korzysta ponad 7000 dziennikarzy z 85 państw. Informacje dostępne w serwisie pochodzą od ponad 1700 instytucji, w tym tak znaczących jak Europejska Agencja Kosmiczna, Europejskie Obserwatorium Południowe, Max-Planck-Gesellschaft, Particle Physics and Astronomy Research Council i in.

Publikacja informacji w serwisie AlphaGalileo wiązała się dotychczas z kosztami rzędu 900-1500 € za indywidualną subskrypcję dla instytucji naukowej. Dzięki umowie zawartej przez MNiSW z Fundacją AlphaGalileo polskie instytucje naukowe otrzymają bezpłatny dostęp do serwisu. Należy podkreślić, że finansując subskrypcję ze środków na działalność wspomagającą badania, MNiSW nie tylko poszerzy możliwości promowania sukcesów polskiej nauki za granicą, ale także uzyska wpływ na decyzje dotyczące kierunków rozwoju serwisu. Otrzymamy ponadto pełne dane statystyczne umożliwiające ocenę wykorzystania potencjału serwisu przez polskich naukowców oraz poziomu zainteresowania świata dziennikarskiego informacjami o polskich odkryciach naukowych. Dane te ułatwią podjęcie decyzji o ewentualnym przedłużeniu subskrypcji na kolejny rok.

Serdecznie zapraszamy do korzystania z usług AlphaGalileo.

Adres internetowy serwisu: www.alphagalileo.org