Read-Gene na New Connect
30.04.2008
"W maju planujemy private placement, a w czerwcu wchodzimy na rynek NewConnect" powiedział serwisowi biotechnologicznemu prezes firmy, prof. Jan Lubiński.
Takich informacji dostarczył nam także prof Dariusz Zarzecki, którego firma prowadzi wejście Read-Gene na giełdę. Działalnośc firmy w ostatnich miesiącach jest bardzo intensywna. Wraz z firmą Selvita ogłosiły w ubiegłym miesiącu rozpoczęcie strategicznej współpracy w zakresie badań, rozwoju i komercjalizacji w obszarze uwarunkowań genetycznych nowotworów i ich leczenia.

Firma, z siedzibą w Szczecinie, poinformowała pierwotnie na swoich stronach o planach wejścia na rynek NewConnect. Informacje te potwierdzili tak prezes firmy, prof. Jan Lubiński jak i prof. Dariusz Zarzecki. Read-Gene S.A. jest spółką innowacyjnych technologii, która istnieje od września 2005 roku. Celem istnienia spółki jest komercjalizacja metod wykrywania, prewencji oraz leczenia najbardziej rozpowszechnionych rodzajów nowotworów złośliwych.

READ-GENE realizuje model biznesowy wpisujący się w koncepcję "medycyny osobistej" oraz "innowacyjnej onkologii".  Wymienione powyżej wartości intelektualne stworzone zostały w ramach Międzynarodowego Centrum Nowotworów Genetycznych (International Hereditary Cancer Center - IHCC) Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie od 1992 roku. Głównym założeniem funkcjonowania IHCC jest tworzenie naukowych rozwiązań, które mogą być wykorzystywane w praktyce profilaktyki, diagnostyki i leczenia nowotworów. Wyniki prac IHCC z zakresu genetyki nowotworów publikowane są w wielu prestiżowych czasopismach o światowym poziomie. Do głównych osiągnięć IHCC należą:

•    stworzenie największej na świecie bazy danych osób chorych na nowotwór, ich krewnych i osób z tzw. grup kontrolnych oraz blisko 180 tys. próbek DNA,
•    stworzenie sieci ponad 20 przychodni genetycznych na terenie całej Polski, które każdego dnia mogą wykonywać testy genetyczne ponad 1000 osób (na przykład występowanie krytycznej mutacji w genie BRCA1 decydującej o rozwoju raka piersi),
•    kilkanaście polskich i międzynarodowych patentów związanych z genetycznym podłożem chorób nowotworowych.
Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych to zespół 68 osób, w tym 30 pracowników naukowych. Więcej informacji o firmie na stronie www.read-gene.com.

NewConnect stwarza możliwość pozyskania kapitału dla firm innowacyjnych i szansę partycypowania w wynikach ich szybkiego rozwoju. Obrót jest organizowany i regulowany przez Giełdę Papierów Wartościowych, która dokłada wszelkich starań, aby rynkowi NewConnect zapewnić wysoką przejrzystość i bezpieczeństwo cechujące rynek publiczny.  Zredukowany poziom regulacji i obowiązków informacyjnych jest ogromnym atutem rynku. Angażując się na tym rynku trzeba mieć zatem świadomość, że wyższemu potencjałowi wzrostu wartości notowanych tu spółek towarzyszy podwyższone ryzyko inwestycyjne.