Poznawanie przez eksperymentowanie – rusza ADAMED SmartUP Academy

Poznawanie przez eksperymentowanie  – rusza ADAMED SmartUP Academy

Czy kazeina mleka jest większa od ovoalbuminy jajka? Jak zbudowana jest słynna podwójna helisa? Odpowiedzi na m.in. te pytania wspólnie będą poszukiwać uczestnicy ADAMED SmartUP Academy – cyklu bezpłatnych warsztatów z zakresu przedmiotów ścisłych i przyrodniczych dla młodzieży w wieku 15-19 lat. Organizowane są one wraz z BioCentrum Edukacji Naukowej w Warszawie. Pierwsze zajęcia już 27 lutego!

Kursy ADAMED SmartUP Academy to szansa dla młodzieży na samodzielne przeprowadzanie skomplikowanych eksperymentów, wspólne szukanie rozwiązań naukowych zagadek, a także możliwość poznania ludzi o takich samych zainteresowaniach i pasjach.

To praktyka czyni mistrza

Uczestnicy zajęć, mając do dyspozycji profesjonalnie wyposażoną salę laboratoryjną, pod okiem prowadzących m.in. wyizolują białka z różnych tkanek i preparatów, takich jak: mięśnie ryb, liście sałaty, mleko krowie, białko i żółtko jajka kurzego, bakterie E. coli, "produkujące" różne białka na skalę przemysłową. Podczas innych zajęć natomiast przeprowadzą doświadczenie, w którym zbadają wpływ używek na upośledzenie procesów utleniania komórkowego w liniach komórkowych ssaków.

- Formuła spotkań ADAMED SmartUP Academy zapewnia młodzieży możliwość dyskusji z ekspertami oraz wymianę doświadczeń z rówieśnikami. Z naszych obserwacji wynika, że to niejednokrotnie pierwsze spotkanie uczniów ze sprzętem laboratoryjnym i samodzielnym eksperymentowaniem – mówi Anna Kosińska, Kierownik Programu ADAMED SmartUP.

Zapisz się już dziś!

Dla osób, które chcą wziąć udział w ADAMED SmartUP Academy, na stronie udostępniony został formularz aplikacyjny. Należy podać w nim swój adres e-mail oraz krótko opisać (w maks. 50 słowach) powody zainteresowania uczestnictwem w zajęciach. Warsztaty skierowane są do młodzieży w wieku od 15 do 19 lat.

Daty i tematy najbliższych zajęć w siedzibie BioCentrum Edukacji Narodowej na ul. Grójeckiej 93 w Warszawie:

• 27 lutego 2017 r. – „Na tropach Białek"
  • 3 marca 2017 r. – „Synergia – wewnętrzne życie komórek"
  • 17 marca 2017 r. – „Wyrok z mocy DNA"