Polscy naukowcy w Komitetach Naukowych
03.08.2004
Komisja Europejska ogłosiła listę naukowców, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w pracach Komitetów Naukowych.

Decyzją Komisji Europejskiej zostały powołane trzy Komitety Naukowe: 1. The Scientific Committee on Consumer Products (SCCP) Dr Bożena Jazwiec-Kanyion - Environmental scientist at the Institute of Occupational Medicine and Environmental Health, Poland. 2. The Scientific Committee on Health and Environmental Risks (SCHER) Prof. Wojciech Hanke - Head of Environmental Reproductive Hazard Unit, Department of Environmental Epidemiology, Nofer Institute of Occupational Medicine, Poland. Prof. Jerzy Sokal - Director of Occupational Medecine and Environmental Health Institute, Poland 3. The Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health risks (SCENIHR) Prof. Konrad Rydzyński - Director General Nofer Institute of Occupational Medicine, Poland. Powstała również lista rezerwowa na której znaleźli się: Prof. Włodzimierz Klonowski - Associate Professor, Biocybernetics and Biomedical Engineering Institute, Polish Academy of Sciences, Poland. Prof. Sławomir Czerczak - Professor, Nofer Institute of Occupational Medicine, Poland. Nabór odbywał się wśród naukowców specjalizujących się w dziedzinach związanych z zakresem prac prowadzonych w Komitetach. Szczególnie pożądani byli eksperci takich dziedzin jak: toksykologia, dermatologia, alergologia, farmakologia, chemia, epidemiologia, mikrobiologia, biochemia, medycyna pracy, inżynieria środowiska, gospodarka odpadami.