Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Niewidoczny wkład w widoczne osiągnięcia
07.06.2005
"Niewidoczny wkład w widoczne osiągnięcia" to tytuł konkursu fotograficznego, ogłoszonego dla naukowców i przedsiębiorców przez polskie przedstawicielstwo koncernu chemicznego BASF.
Na konkurs można nadesłać zdjęcia ilustrujące proces wdrażania naukowego pomysłu w praktykę i uzyskiwania na tej bazie cennych produktów lub technologii.

Nagrodą w konkursie "Niewidoczny wkład w widoczne osiągnięcia" będzie bezpłatna reklama firmy lub jednostki naukowej w centrum Warszawy i w Niemczech. Honorowy patronat nad konkursem objął minister Nauki i Informatyzacji prof. Michał Kleiber. Cele konkursu to zaprezentowanie przykładów udanej współpracy nauki ze środowiskiem biznesu, promowanie innowacyjnych placówek badawczych oraz firm, które odniosły sukces dzięki zastosowaniu rozwiązań naukowych, a także zaprezentowanie szerokiej publiczności, w jaki sposób wynalazki mogą być wykorzystywane w praktyce w postaci konkretnego produktu lub usługi - wyjaśnia Beata Bilińska z BASF. Można zgłosić od jednej do trzech par zdjęć. Jak tłumaczy Bilińska, w każdej parze zdjęć fotografia pierwsza (niewidoczny wkład) ma przedstawiać proces twórczy, badanie, ludzi nauki, opracowany komponent lub substancję, czyli wszystko to, co umożliwiło powstanie konkretnego produktu lub usługi przedstawionej na fotografii drugiej (widoczne osiągnięcia). Zdjęcia mogą dotyczyć każdej dziedziny wiedzy, wymogiem jest ich logiczne powiązanie ze sobą. "Na przykład wyprodukowany przez naukowców przyjazny dla środowiska plastik i wytworzone z niego potem ekologiczne opakowania" - tłumaczy Bilińska. Zdjęcia, opatrzone w tytuły i opisy projektów, należy nadesłać do 31 sierpnia br., na adres: ul. Łowicka 56/4a; 02-531 Warszawa (szczegóły na temat wymaganego formatu zdjęć i zasad konkursu na stronie www.basf.pl). Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na początek października. Zwycięskie zdjęcia, opatrzone podpisami z nazwą placówki badawczej lub przedsiębiorstwa, będą prezentowane na specjalnej konkursowej wystawie w centrum Warszawy, a następnie w niemieckim Ludwigshafen, gdzie znajduje się główne zaplecze badawcze BASF. Ma to być znakomita forma promocji innowacyjnych jednostek badawczych i firm oraz ich darmowej reklamy - zaznacza Bilińska. Jak podkreśla prezes BASF Polska, dr Torsten Penkuhn, BASF od ponad stu lat współpracuje z ośrodkami akademickimi, aby utrzymać się w czołówce najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Na przykład od kwietnia 2005 roku specjaliści z tego koncernu, wspólnie z 23 partnerami z 7 krajów członkowskich Unii Europejskiej, biorą udział w projekcie badawczym - Nanosafe2, mającym na celu rozwój metod bezpiecznego wykorzystania nanotechnologii.

KOMENTARZE
Newsletter