Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Niebawem poznamy wyniki II edycji Programu VENTURES
16.02.2009
Program VENTURES jest realizowany przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej i ma na celu wspieranie projektów aplikacyjnych z wszystkich dziedzin nauki, które mogą okazać się przydatne w gospodarce.




Niedawno zakończyła się I edycja tego programu, w której wyłoniono 8 laureatów z wyższych uczelni w całej Polsce. Do końca tego tygodnia poznamy zwycięzców II edycji. Tym razem do udziału w programie zgłosiło się 30 kandydatów, co oznacza o połowę mniej wniosków niż w I edycji. Mimo to, Koordynatorka Programu, dr Beata Frączak przekonana jest o sukcesie tego konkursu. „Naszym zamysłem jest przede wszystkim niesienie finansowego wsparcia studentom, absolwentom i doktorantom oraz zachęcanie ich do pozostawania, a tym samym kontynuowania swoich projektów badawczych na polskich uczelniach.” – powiedziała nam Frączak.

Podobnie jak w I edycji środki przeznaczone na realizację projektów wynoszą 1 000 000 złotych. Co pomaga ekspertom w wyborze laureatów Programu VENTURES zdradziła nam dr Frączak: „Głównie zwracamy uwagę na potencjał komercyjny zgłoszonego projektu, jak również dorobek naukowy młodych ludzi, do którego zaliczamy wszelkie publikacje, referaty, artykuły czy też patenty”.

Zanim poznamy wyniki II edycji Programu VENTURES już zachęcamy do udziału w kolejnych odsłonach tego konkursu. Terminy składania wniosków mijają 15 kwietnia i 31 października 2009 roku. Formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie Fundacji na rzecz Nauki Polskiej: www.fnp.org.pl. Młodym ludziom zakochanym w nauce nie pozostaje więc nic innego, jak tylko zgłaszać swoją kandydaturę do udziału w programie.

Program VENTURES jest adresowany  głównie do:
  • studentów, którzy ukończyli co najmniej 3 rok studiów
  • absolwentów do 3 lat po ukończeniu studiów magisterskich
  • doktorantów
  •  jednostek  naukowych wykonujących badania służące realizacji prac dyplomowych
  • oraz instytucji naukowych zatrudniających absolwentów na etatach naukowo-dydaktycznych
Aleksandra Pluta
KOMENTARZE
Newsletter