Giganci biotechnologii inwestują
03.04.2009
Firma farmaceutyczna Clinical Data Inc zgodziła się sprzedać swój dział zajmujący się genomiką (Cogenics - de facto, firma zajmująca się outsourcingiem laboratoryjnym) gigantowi biotechnologii Beckman Coulter Inc za 17 milionów dolarów.
Porozumienie zostało ogłoszone środę w  Newton, Mass Clinical Data Inc (Nasdaq: CLDA) przekazują swoje udziały w Cogenics Inc w zamian za 13 dolarów miliona w gotówce oraz, dodatkowo, 2,5 milion dolarów płatności, jeśli spełnione zostaną z góry wyznaczone żądania. Firma zachowuje również 2 miliony dolarów w gotówce, posiadanych przez Cogenics w stanie Connecticut.

Beckman Coulter Inc, to firma, która wytwarza instrumenty biomedyczne. Założona przez profesora California Institute of Technology Arnold O. Beckmana. Firma zatrudnia ponad 10.000 osób, z 2,4 miliardami dolarów w rocznej. Jej siedziba znajduje się w bieżącym Fullerton w Kalifornii

Cogenics oferuje zintegrowane usługi dla ekstrakcji DNA i RNA, genotypowanie, pełnej sekwencji w tym następnej generacji usług sekwencjonowania genomu i ekspresji genów.