Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
BioPop - PR w biotechnologii
29.06.2005
BioPop to najnowszy projekt realizowany przez Young European Biotech Network (YEBN) w ramach 6PR w priorytecie "Jakość i Bezpieczeństwo Żywności".


Głównym celem projektu jest zmniejszenie dystansu dzielącego społeczeństwo i świat naukowców, oraz zaakceptowanie i zrozumienie biotechnologii przez opinie publiczną. Studenci i młodzi pracownicy naukowi będą rozmawiać z mieszkańcami dwóch europejskich miast (Bolonnia/Włochy i Delft/Holandia) na temat tego, czym zajmują się w swoich laboratoriach. Szczególny nacisk położony zostanie na nawiązanie prawdziwego, stymulującego dialogu. Na głównych placach w/w miast ustawione zostaną namioty, w których w atmosferze otwartego dla wszystkich laboratorium, uczestnicy będą mieli możliwość samodzielnego przeprowadzenia prostych (a równocześnie efektownych) doświadczeń, a także wzięcia udziału w dyskusjach na różnorodne tematy związane z biotechnologią. W namiotach znajdą się również mikroskopy, będą prezentowane animacje i zdjęcia dotyczące różnych aspektów biotechnologii. Nie zapomniano o najmłodszych – zostaną dla nich zorganizowane atrakcyjne gry i zabawy. Warto podkreślić, że jednym z kluczowych aspektów BioPOPu jest współpraca młodych naukowców z mediami we wszystkich fazach projektu, który na obecnym etapie jest projektem pilotażowym. Po jego zakończeniu istnieje możliwość rozszerzenia inicjatywy na pozostałe kraje partnerskie (w skład Konsorcjum BIOPOP wchodzą: Włochy, Holandia, Niemcy, Francja oraz Polska). W obrębie projektu wyodrębniono trzy fazy:

  • faza wstępna: powołanie Komitetu Doradczego (działacze Europejskiej Federacji Biotechnologii, naukowcy, dziennikarze),
  • faza druga: - organizacja BIOPOP events (BIOtechnology POPular events),
  • faza trzecia: - analiza i rozpowszechnienie wyników badań. Więcej informacji: www.biopop-eu.org

  • KOMENTARZE
    Newsletter