BioCentrum rozwija skrzydła
23.10.2008
BioCentrum jest jedną z pierwszych, powstałych w Krakowie polskich firm biotechnologicznych. Założona została przez Adama Dubina, profesora Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Misją firmy jest stworzenie platformy badawczej dla klientów umożliwiającej przeniesienie innowacyjnych odkryć z poziomu badań podstawowych do etapu badań klinicznych w możliwie najkrótszym czasie. Oferta BioCentrum zawiera szeroką gamę testów in vivo oraz in vitro stworzonych w celu poszerzenia danych przedklinicznych na temat badanego związku oraz włączenia ich do projektu badawczego.

Oferta BioCentrum spotkała się z duzym zainteresowaniem podczas targów BIOTECHNIKA w HannoverzeStoisko BioCentrum na Biotechnice odwiedziło ok. 50 potencjalnych klientów
- powiedział portalowi Biotechniologia.pl Bogusław Sieczkowski, Wiceprezes Zarządu firmy. Największe zainteresowanie budziły nasze usługi w zakresie testów ADMET oraz technologia CleanCut, opracowana w ramach współpracy BioCentrum i naukowców z Uniwersytetu jagiellońskiego, umożliwiająca specyficzne i wysokowydajne odcinanie metek fuzyjnych stosowana w laboratoriach badawczo-rozwojowych. Technologia opiera się na wykorzystaniu proteinazy o niezwykle wysokiej specyficzności działania (SplB) znacznie dystansującej jakościowo tradycyjnie wykorzystywane enzymy. Technologia obejmuje enzym, metodę jego otrzymywania, rozpoznawane sekwencje oraz kodujące je sekwencje nukleotydowe a przede wszystkim metodę zastosowanie powyższych w technologii produkcji białek rekombinowanych do odcinania metek fuzyjnych.

BioCentrum oferuje realizację różnorodnych badań i oznaczeń z dziedziny chemii białek oraz peptydów. Dotyczy to zarówno oznaczeń o charakterze rutynowym, jak i również realizacji bardziej złożonych projektów polegających np. na wyznaczaniu pełnej sekwencji aminokwasowej długich łańcuchów polipeptydowych, izolacji konkretnych białek ze źródeł biologicznych, opracowaniu i optymalizacji procedur izolacji, opracowaniu technik oznaczania nietypowych antygenów białkowych i innych.

Międzynarodowe Tarki BIOTECHNICA w Hanowerze to wiodąca impreza dedykowana europejskiemu przemysłowi biotechnologicznemu. Swoim tematycznym zasięgiem, BIOTECHNIKA obejmuje wszystkie sektory biotechnologiczne wśród nich między innymi bioinformatykę, farmację i medycynę.

BIOTECHNICA to nie tylko najważniejsze miejsce spotkań branżowych dla przedstawicieli sektora biotechnologii w Europie. Imprezy pod tą marką organizowane są też na innych kontynentach – w dniach 17 – 19 marca 2009 odbędzie się BIOTECHNICA AMERICA w Nowym Jorku, zaś od 1 do 3 czerwca 2009 – BIOTECH CHINA w Szanghaju