Analizator zanieczyszczenia biologicznego w czasie rzeczywistym
Pomiar zanieczyszczenia mikrobiologicznego w wodzie oczyszczonej był niemal zawsze uzależniony od czasochłonnego i obarczonego ryzykiem błędu pomiaru kultur w laboratorium. Teraz analizator 7000RMS™ umożliwia ciągłe i precyzyjne oznaczanie poziomu zanieczyszczeń mikrobiologicznych.

Pomiary laboratoryjne są wolne i kosztowne

Monitorowanie przewodności oraz całkowitej zawartości węgla organicznego w wodzie oczyszczonej i w wodzie do iniekcji w czasie rzeczywistym nie jest rozwiązaniem nowym i znajduje szerokie zastosowanie. Jednak w przypadku równie ważnego parametru wody farmaceutycznej, jakim jest zanieczyszczenie mikrobiologiczne, wciąż dominuje tradycyjna metoda pomiaru hodowli komórek na podłożu agarowym. Metoda ta nie tylko jest czasochłonna i retrospektywna, ale oznacza też regularną analizę zafałszowanych wyników dodatnich.

Co więcej, ze względu na wysoką liczbę punktów użycia w przeciętnym zakładzie produkcyjnym w każdym z nich badanie jest wykonywane zaledwie kilka razy w roku. Przez to rozpoznawanie i usuwanie problemów mikrobiologicznych może stanowić poważną trudność.

Zapotrzebowanie na analizatory on-line

W przemyśle farmaceutycznym potrzebne jest monitorowanie w czasie rzeczywistym, który zapewni natychmiastową informację o nieprawidłowościach mikrobiologicznych. Potwierdzeniem tego faktu było założenie przez siedem największych firm farmaceutycznych w 2013 roku grupy roboczej OWBA, mającej na celu opracowanie analizatora obciążenia biologicznego działającego w czasie rzeczywistym.
OWBA uważa, że fi rmy farmaceutyczne mogą skorzystać na wprowadzeniu analizatora mikrobiologicznego on-line na wiele sposobów:

1. Niższe koszty pracy dzięki mniejszej liczbie pobieranych próbek oraz konwencjonalnie stosowanych testów i materiałów.
2. Mniejsza liczba analiz i szybsza reakcja na nieprawidłowości mikrobiologiczne.
3. Lepsze zrozumienie procesów i bezpieczeństwo produktów dzięki monitorowaniu w czasie rzeczywistym.

Technika pomiaru spektroskopowego

Technologia laserowego wzbudzania fluorescencji (LIF) służy do pomiaru zanieczyszczenia biologicznego i może spełniać potrzeby branży. Wszystkie mikroorganizmy zawierają metabolity, które służą do regulacji wzrostu i rozwoju organizmu. Metabolity te wytwarzają promieniowanie fluorescencyjne w kontakcie z określoną długością fali świetlnej. LIF jest bardzo czułą techniką pomiaru, która wykorzystuje to zjawisko do wykrywania mikroorganizmów.

Precyzyjne wyniki pomiaru zanieczyszczenia biologicznego w czasie rzeczywistym

Thornton 7000RMS firmy METTLER TOLEDO to nowy analizator on-line przeznaczony do pomiaru zanieczyszczenia biologicznego w układach wody farmaceutycznej, który działa w czasie rzeczywistym. Przyrząd ten wykorzystuje technikę LIF do natychmiastowego i ciągłego pomiaru poziomu zanieczyszczenia mikrobiologicznego, a także obecności cząstek obojętnych pochodzących z diafragm, filtrów itp.
Dokładność pomiarów wykonanych analizatorem znacznie zmniejsza liczbę zafałszowanych wyników dodatnich. W odróżnieniu od innych analizatorów mikrobiologicznych 7000RMS nie używa barwników ani odczynników i nie ma części ruchomych. Dzięki temu jest bardzo łatwy w obsłudze i serwisowaniu.
Na ekranie dotykowym analizatora wyświetlane są wyniki pomiaru liczby mikroorganizmów i cząstek obojętnych. Można ustawić alarmy dla powiadomień, czynności i limitów specyfikacyjnych. Analizator 7000RMS oferuje połączenia SCADA z ModBus TCP, wiele wyjść analogowych i pracę w sieci Wi-Fi.

Wyższa jakość produktu przy niższych kosztach

Zaawansowana technologia LIF, którą wykorzystano w analizatorze 7000RMS, może zapewnić ciągłe i precyzyjne dane dotyczące zanieczyszczenia biologicznego w całym układzie wody. Gwarancja dopuszczalnego poziomu zanieczyszczenia mikrobiologicznego i powiadamianie o rozpoznanych nieprawidłowościach w czasie rzeczywistym pozwala zapewnić wyższą jakość produktu, lepsze zrozumienie procesów, mniejsze ryzyko i niższe koszty operacyjne.