Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Mężczyzna w salonie kosmetycznym – rzadkość czy codzienność?
06.12.2012

Według sondażu  L’oreal Paris  MEN EXPERT  16% mężczyzn w Polsce twierdzi, że zwraca uwagę na swój wygląd, a tylko 4% mężczyzn przyznaje, że odważa się odwiedzić salon kosmetyczny.   Za to, aż 73 % Polaków mówi, że ma skórę normalną, jednak mimo to  większość deklaruje, że używa kosmetyków do pielęgnacji twarzy po goleniu.


Przeczytaj również:

Relacja z Kongresu Anti-Aging. Odmładzanie XXI wieku.

Biotechnologia inspiracją tworzenia bazy nowoczesnych kosmetyków – wywiad z Panią Barbarą Kozioł, Kierownikiem Centrum Badań Bielenda


Skóra mężczyzn łatwiej broni się przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych niż skóra kobiet. Jest to  spowodowane tym, że składa się z większej ilości warstw komórek w warstwie rogowej, a ponadto posiada więcej włókien kolagenowych i  elastynowych, co sprawia, że skóra jest mocna i sprężysta. Dzięki temu mężczyźni wolniej tracą jej jędrność. W dużej mierze, dlatego nie odczuwają tak dużej potrzeby korzystania z profesjonalnej pielęgnacji. Jednak długie godziny w pracy, stres, zmęczenie mogą negatywnie  wpływać na wygląd skóry. Oznakami zmęczenia mogą być: cienie pod oczami, zszarzała cera, ściągnięta skóra, a  także wyostrzone rysy twarzy.

Pomimo tego, że cera mężczyzn jest grubsza i bardziej tłusta niż u kobiet, wcale nie oznacza, że nie ma z nią problemów. Liczba gruczołów potowych jest większa niż u kobiet, wynikiem tego jest intensywniejsze pocenie. Testosteron zaś pobudza do podziału komórki budujące ścianki kanałów wyprowadzających łój z gruczołów łojowych. Komórki te zlepiają się ze sobą blokują pory skóry. W skutek tego powstają nieprzyjemne zaskórniki zwane wągrami. Nieprawidłowa pielęgnacja takiej cery, poprzez intensywne odtłuszczanie skóry przy użyciu np. mydła  może wyrządzić jeszcze większe szkody. W rezultacie może doprowadzić do intensywnego łojotoku, zmniejszenia odporności na tak drobnoustrojów lub wysuszenia naskórka. Aby temu zapobiec najlepiej było by skorzystać z fachowej opieki specjalisty. Zabiegi kosmetyczne są tak samo przeznaczone dla kobiet jak i dla mężczyzn. Niestety wielu mężczyzn ciągle uważa wizyty w salonie kosmetycznym za coś nieprzyzwoitego. Kobiety wciąż stanowią większość klientów takich salonów. Jednak z roku na rok ta różnica się pomniejsza. Obecnie panowie chętniej niż w latach ubiegłych odwiedzają kosmetyczki. Po części jest to sukces marketingu i reklamy w przemyśle kosmetycznym, który obalił mit, że skóra męska nie wymaga pielęgnacji. Dawniej niepostrzegany klient, dziś stał się obiektem walki dla firm kosmetycznych. Ale także panowie zauważyli, że skóra przy goleniu narażona jest na urazy. Są to tzw. mikrourazy naskórka. Około 30% mężczyzn w Polsce twierdzi, że ma podrażnioną skórę po goleniu.

Według sondażu L’oreal Paris aż 72,7% mężczyzn uważa się za dżentelmenów. Zgodnie z obecnymi trendami elegancki mężczyzna to taki, który dba o siebie,  sięga po kosmetyki pielęgnacyjne oraz chętnie odwiedza salony kosmetyczne. W gabinecie kosmetycznym czekają chociażby takie zabiegi dla mężczyzn jak: oczyszczanie mechaniczne twarzy, pleców, regulacja hydro-lipidowa naskórka, zabiegi energetyzujące z masażem, peelingi, manicure, pedicure i wiele innych. Obecnie salony urody prześcigają się w ofertach  kosmetycznych dla klientów, niezależnie dla kobiet jak i dla mężczyzn.

Nowoczesny mężczyzna chce wyglądać i czuć się komfortowo. W dużych miastach już nikogo to nie dziwi. Najczęściej stosowanym zabiegiem przez mężczyzn jest manicure. Dłonie są wizytówką człowieka. Męskie dłonie są często bardziej zaniedbane i zniszczone,  niezbędna jest specjalistyczna porada jak dbać o ich wygląd.

Mimo niskich statystyk istnieje spora grupa mężczyzn odwiedzających salony kosmetyczne regularnie. Mają oni określone oczekiwania i wymagania. Jest to grupa osób w pełni świadomych tego, jak wygląd zewnętrzny może wpływać  na postrzeganie ich osoby przez otoczenie, a także pomagać w osiągnięciu upragnionego sukcesu. W mniejszych miastach i wsiach ta świadomość nie jest jeszcze tak wykształcona. Wielu ludzi ciągle mylnie  uważa, że panowie odwiedzający salony kosmetyczne są zniewieściali i niemęscy. Jest to przede wszystkim spowodowane brakiem wiedzy na temat specjalnej oferty salonów kosmetycznych  przeznaczonej z myślą o potrzebach mężczyzny.

Można temu zapobiec poprzez uświadomienie jakie mogą być osiągalne efekty zabiegu. Nie od dziś wiadomo, że mężczyźni są wzrokowcami, tak więc najlepszą zachętą jest reklama pokazująca efekty i korzyści z wykonanego zabiegu.

 

Źródła:

http://www.lorealparis.pl/_pl/_pl/minisites/men-expert-2011/survey.aspx

 

Bogumiła Kroczyńska

KOMENTARZE
Newsletter