Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Już każdy może opracować i wprowadzić swój lek na rynek! Interaktywnie.
17.09.2012

Stało się. Na najpopularniejszym portalu społecznościowym Facebook zadebiutowała gra, na którą czekało bardzo wiele osób, a przynajmniej przedstawicieli branży biofarmaceutycznej.

Gra zatytułowana jest „Syrum”, a jej developerem jest spółka Boehringer Ingelheim. Gra z pewnościąprzyniesie użytkownikom wiele rozrywki, a dzięki temu iż ma charakter edukacyjny możliwe, że z czasem pomoże wyłuskać nowe talenty w świecie farmacji.

Wersję beta „Syrum” uruchomiono w ubiegły czwartek w londyńskim Muzeum Nauki. Programiści i autorzy gry z Boehringer Ingelheim przed globalną dystrybucją mogą dokładnie ocenić i sprawdzić jej działanie. Na chwilę obecną gra dostępna jest dla użytkowników Facebooku na terenie Europy. Oficjalna światowa premiera nastąpi w marcu 2013 roku na SXSW (The South by Southwest® Conferences & Festivals), festiwalu muzycznym odbywającym się w USA w Austin (Teksas), który w ostatnich latach stał się wydarzeniem związanym z promocją wielu innowacyjnych technologii.

 

Syrum to jakby połączenie gry przygodowej w stylu „Pokemon” z ze znaną dobrze użytkownikom Facebooka „Farmville”. W grze wcielamy się w postać młodego naukowca, którego zadaniem jest opracowanie leku na pandemiczną chorobę. Podczas gry trzeba przejść wszystkie etapy, od opracowania substancji aktywnej i produkcji wypełniaczy, wzmacniaczy, czy stabilizatorów, poprzez badania kliniczne, aż po proces uruchomienie produkcji, rejestrację leku i wprowadzenie go na rynek. Oczywiście jak to bywa w przypadku rozwoju większości leków mamy pewne ograniczenia budżetowe i czasowe, musimy bacznie przyglądać się konkurencji, a w miarę rozwoju naszej farmaceutycznej firmy rekrutować nowych pracowników, nawiązywać partnerstwa i pamiętać o zaopatrywaniu laboratorium w niezbędne do pracy sprzęty i odczynniki. Gra jest naprawdę kompleksowa i całkiem nieźle odwzorowuje pracę firmy farmaceutycznej produkującej leki. Dużym atutem w grze jest to, iż nie pojawiają się nigdzie nazwy żadnych w rzeczywistości funkcjonujących firm, zatem gra jest czysta od marketingu koncernów farmaceutycznych.

Boehringer Ingelheim to spółka, która związana jest z produkcją gier już od kilku lat i w branży gamifikacji wyrobiła sobie silną pozycję. Jednym z ciekawszych wcześniej realizowanych projektów była aplikacja na Facebooku stworzona dla Fundacji Diabetes Hands.

W „Syrum” nic nie jest oczywiste, a gracze będą musieli sporo nagłowić się, aby z sukcesem przejść przez kolejne etapy rozwoju leku na pandemię.

 

Tomasz Sznerch

KOMENTARZE
Newsletter